همه کلاه گیس ها دقیقا از لحظه خرید کلاه گیس تا آخرین ثانیه هایی که مورد استفاده قرار میگیرند نیازمند مراقبت صحیح و اصولی هستند. هر چند که نحوه نگهداری از کلاه گیس ها متفاوت است اما به طور کلی ما در این مقاله به بررسی نکات اساسی در مراقبت از کلاه گیس خواهیم پرداخت.

۱نحوه نگهداری از کلاه گیس طبیعی با مصنوعی متفاوت است

ما کُلاه‌گیس‌های مختلفی داریم که هر کدام از آن ها نیازمند مراقبت خاص خودشان هستند. بنابراین فکر نکنید که نحوه نگهداری همه انواع کلاه-گیس ها یکسان و مشابه هم است. برای مثال نحوه نگهداری از کلاه گیس طبیعی تا حدودی شبیه به موهای طبیعی خودمان است ولی انواع مصنوعی مراقبت های متفاوتی نیاز دارند. شما باید نکات مراقبت از هر کدام را زمان خریداری از فروشنده بپرسید و یا از منابع آگاه جویا شوید.

۲اسپری های موی طبیعی را برای کُلاه-گیس استفاده نکنید

به طور قطع شما نباید هیچگاه از اسپری ها و مواد آرایشی که برای موهای طبیعی خود استفاده میکند جهت آرایش کلاه‌گیس استفاده کنید. استفاده از این محصولات باعث لکه دار شدن، چرب و به هم تنیده شدن موهای کُلاه-گیس میشود. که در نتیجه قابلیت فرم پذیری خود را از دست خواهد داد.

اگر به هر صورت مجبور هستید که برای کُلاه‌گیس خود از اسپری استفاده کنید حتما برچسپ اسپری را بخوانید. این اسپری باید علاوه بر موهای طبیعی برای موهای کلاه گیس نیز بیخطر و مجاز باشد. البته حتی در این صورت هم باید به صورت محدود از اسپری مو استفاه کنید. شما میتوانید جهت گرفتن مشاوره درباره نحوه نگهداری صحیح هر نوع کلاه گیس زنانه یا مردانه و محصولات مراقبت از آن ها با سالن های زیبایی یا فروشندگان کلاه گیس تماس بگیرید

۳کُلاه‌گیس را از حرارت و گرمای زیاد دور نگه دارید

گرما به طور بالقوه یکی از مهمترین عناصر مضر و خطرناک برای طول عمر و ماندگاری کلاه گیس است. اگر کلاگیس مصنوعی دارید باید هوشیارتر باشید و اصلا نگذارید در معرض حرارت قرار بگیرد. برای مثال حرارت اتو مو برای این کُلاه‌گیس ها خطرناک است. اگر هم کلاه گیس طبیعی دارید باید کمتر آن را در معرض حرارت قرار دهید (هرچند که مقاومت دارند اما نه در دراز مدت)