ما امسال دو رنگ زیبا در اختیار داریم که هر دو در صنعت طلا و جواهر به وفور استفاده می‌شوند. سنگ‌های قیمتی زردرنگ روی طلای سفید یا پلاتین (یا برعکس) دقیقاً ترکیب رنگ سال ۲۰۲۱ را با هم تشکیل می‌دهند. بنابراین، ست کردن رنگ سال ۲۰۲۱ با طلا و جواهرات چندان سخت به‌نظر نمی‌رسد.

شما می‌توانید یک گردنبند طلای سفید، نقره یا پلاتین با آویزهای بزرگ خاکستری را با یک پیراهن زرد رنگ ست کنید. یا یک جفت گوشواره‌ی زرد رنگ را با یک پیراهن یا دامن خاکستری بپوشید. می‌توانید دستبندهای زرد را با لباس‌های خاکستری یا طلای سفید را با لباس زرد ست کنید.

خوشبختانه هر دو رنگ زرد و خاکستری که به‌عنوان رنگ امسال انتخاب شده‌اند در طراحی و ساخت طلا و جواهر کاربرد زیادی دارد. ما نیز در گالری پرسته انواع متنوعی از ترکیب رنگ‌های زرد و خاکستری داریم که می‌توانید با هم ست کنید. مثلا سنگ سیترین رایج‌ترین سنگ قیمتی به رنگ زرد است که در محصولات گالری طلا و جواهر کیش طلا  می‌توانید نمونه‌هایی از آن را پیدا کنید.

استفاده از طلای سفید یا پلاتین به‌عنوان جایگزینی برای رنگ خاکستری سال ۲۰۲۱

گفتیم که می‌توان از طلای سفید یا پلاتین به جای رنگ خاکستری ۲۰۲۱ در ست کردن طلا با لباس استفاده کرد.

طلای سفید

طلای سفید که نگین زردرنگ داشته باشد بهترین ترکیب برای سال ۲۰۲۱ است. اما اگر ترکیب طلای سفید و سنگ زرد دوست ندارید، می‌توانید طلای سفید را با لباس‌ها یا دیگر اکسسوری‌های زرد ست کنید تا بر اساس مد امسال باشد.

پلاتین

فلز پلاتین هم شبیه رنگ خاکستریِ سال ۲۰۲۱ است. از این فلز گران‌قیمت هم می‌توانید برای ست کردن جواهرات با رنگ سال کمک بگیرید. توجه داشته باشید که پلاتین بسیار مستعد خراش برداشتن و زنگار گرفتن است. در نتیجه، به مرور زمان درخشندگی خود را از دست داده و رنگی مات با سایه‌ای از سبز پیدا می‌کند. برای بازگرداندن درخشندگی و زرق‌وبرق به پلاتین باید آن را پولیش بزنید. مزیت پلاتین این است که ضد حساسیت است و هرگز موجب آزردگی یا خارش پوست نمی‌شود. اما در طلای سفید، ممکن است از نیکل زیادی استفاده شود که منجر به بروز خارش، قرمزی یا آزردگی پوست می‌شود. نیکل که در ساخت طلا و جواهر زیاد استفاده می‌شود، یک فلز حساسیت‌زای قوی است.

منبع : کیش طلا