آیا می‌دانستید زمانی که کُلاگیس دارید باید بیشتر از هر وقت دیگری از موها و پوست سر خود محافظت کنید؟ از همه مهم‌تر آیا نحوه مراقبت از آن ها را بلد هستید و میدانید چگونه هم از کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی و هم پوست و موی خود محافظت کنید؟

نکته برای حفاظت از موهای طبیعی زیر انواع ویگ ها در زیر ارایه شده است.

1.بین کلاه گیس و موهای خودتان پوشش کلاه مانندی قرار دهید

اگر کلاه گیس برای یک مدت طولانی روی سر شما قرار بگیرد احتمالا موهای خودتان آسیب خواهند دید. اما به عنوان یک ترفند حفاظتی به منظور حمایت و حفاظت از موهای طبیعی خود حتما از چنین کلاهی استفاده کنید. این کلاه ها ارزان و بسیار سبک هستند و مانع از آسیب دیدگی موهایتان میشوند.

2 وقتی موهایتان خیس است هیچ وقت کلاه گیس نگذارید

همیشه قبل از اینکه چیزی روی سرتان بگذارید (حتی کلاه معمولی) حتما موهایتان را کاملا خشک کنید. این موضوع در خصوص کلاه گیس ها باید بیشتر رعایت شود. زیرا موهای مرطوب در زیر هر پوششی بهترین محیط برای رشد باکتری ها و میکروب ها است. به مرور زمان اگر چنین کاری را تکرار کنید نه تنها موها آسیب میبینند بلکه شوره سر شما نیز به شدت بیشتر میشود.

3موهایتان را زیاد نبافید

بافتن موها یک راه خوب برای پنهان کردن یا نظم دادن به موها در زیر کلاه گیس ها است. اما اگر اینکار را مکررا انجام دهید باعث شکننده شدن موهای طبیعی خود خواهید شد. اینکار میتواند حتی باعث تضعیف مو و ریزش آن شود. حتما موهای خود را شانه کنی و در نرم ترین حالت ممکن با دقت زیر کلاه قرار دهید. سعی کنید کلاه های تنگ نپوشید و حین بستن بندها نیز دقت کنید که آن ها را محکم نبندید.

4 همیشه موهایتان را نرم نگاه دارید

بعد از اینکه مدتی از کلاه گیس استفاده کردید ممکن است که موهایتان خشک شود. این موضوع زمانی که استفاده میکنید بیشتر رخ میدهد. در نتیجه قیمت خرید کلاه گیس تاثیر زیادی رو کیفیت آن دارد.

5به موهای خود استراحت دهید

اگر برای یک مدت طولانی موهای طبیعی تان زیر حتی یک کلاه گیس طبیعی زنانه یا مردانه است، بهتر است که چند روز کلاه نگذارید و به موهای خود اجازه دهید که هوا بخورند و کاملا استراحت کنند. این را به خاطر داشته باشید که موهایتان و از همه مهمتر پوست سر شما باید به صورت طبیعی درمعرض آفتاب و نور طبیعی خورشید قرار بگیرند. زیرا سلول ها میتوانند با نور خورشید جان تازه بگیرند و از آسیب حفظ شوند.