اگر شما هم از ان دسته از راننده ها هستید که از بالارفتن امپر ماشین خود ناراضی هستید و دلیل ان را نمی دانید در ادامه این مقاله با استار پارت نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای همراه باشید.

قفل کردن ترموستات خودرو

در صورتی که رادیاتور خودرو سرد اما آمپر آب بالا باشد احتمالا ترموستات قفل کرده است.

خرابی واترپمپ

اگر ترموستات خودرو سالم است و یا با تعویض ترموستات مشکل فوق همچنان باقی مانده باشد، واتر پمپ خودرو خراب شده است.

وجود هوا در سیستم خنک کننده

وجود هوا در رادیاتور خودرو مانع از گردش صحیح مایع خنک کننده می شود و در نتیجه آمپر آب ماشین را بالا می برد.

سر سیلندر و واشر

کاهش سریع آب رادیاتور، سخت روشن شدن خودرو در ابتدای صبح و سفتی شیلنگ های رادیاتور هنگام بالا بودن دمای موتور همگی از نشانه های وجود مشکل در سرسیلندر و واشر هستند. تشخیص این مشکل نیز نیازمند مهارت بالایی است و باید آن را به یک فرد متخصص بسپارید.

وجود مواد زائد در رادیاتور

کثیفی رادیاتور و وجود مواد زائد در داخل آن نیز از عواملی است که مانع از گردش آسان آب در سیستم خنک کننده خودرو می شود. برای تمیز کردن رادیاتور ابتدا باید آن را از ماشین جدا کرد. بنابراین بهتر است این کار را به یک مکانیک بسپارید.

بیشتر بخوانید :

دلایل بالا رفتن آمپر آب هنگام استفاده از کولر

گاهی ممکن است هنگامی کولر خودروی خود را روشن می­ کنید آمپر آب سریعا بالا برود. اگر این مشکل ادامه دار باشد، باعث جوش آوردن خودرو و مشکل ساز شدن برای شما  می­ شود. این امر می ­تواند چندین دلیل داشته باشد که در زیر به چند مورد آن اشاره می ­کنیم:

یکی از دلایل آن می­تواند سوختن واشر سر سیلندر باشد. که در اینصورت باید از سالم بودن سر سیلندر اطمینان پیدا کنید.

اگر سر سیلندر سالم بود باید دو قسمت دیگر خودرو خود را مورد بررسی قرار دهید این دو قسمت شامل رادیاتور و فن خودرو می ­باشد.

اگر مشکل از رادیاتور باشد احتمالا کثیف شده و مانع از تبادل حرارتی می­ شود و موجب می­ شود دمای آب بالا برود در اینصورت رادیاتور باید باز شود و تمیز شود. اگر مشکل از فن خودرو باشد می­توان به راحتی مشکل آن را با تعویض و رفع ایراد فن برطرف کرد.

* نکته قابل توجه که باید به آن دقت کنیم این است که هنگامی خودرو در حال حرکت با دور موتور بالا است نباید کولر خودرو را روشن کنید بلکه هنگامی خودرو متوقف است و یا در حال حرکت است کلاچ را بگیرید بعد کولر را روشن کنید دلیل آن تحت فشار قرار دادن عملکرد موتور خودرو می­ باشد.

منبع