اگر کسی هستید که همواره از کُلاه‌گیس استفاده می‌کنید خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم. مطالب موجود در این مقاله به شما کمک میکند در حالی که از کلاه های مختلف و ویگ ها استفاده می‌کنید بتوانید از ساختارهای طبیعی پوست و موی خود بیشتر محافظت کنید.

چند نکته برای حفاظت از موهای طبیعی زیر انواع ویگ ها

۱سعی کنید پوست سر خود را ماساژ دهید

کلاه گیس میتواند به پوست سر فشار وارد کند و جریان خونرسانی به آن را موقتا کاهش دهد. بنابراین هرازچندگاهی کلاه‌گیس خود را بردارید و به آرامی موهای طبیعی و پوست سر خود را ماساژ دهید

۲حتما قبل از خواب کلاه گیس خود را بردارید

ما خوابیدن با کلاه گیس را به هیچ کس توصیه نمیکنیم. پوست سر شما و موهای طبیعیتان همواره باید هنگام خواب در آرامترین وضعیت خود باشند و بتوانند به راحتی با اکسیژن در تماس باشند. اگر حین خوابیدن کُلاه‌گیس بگذارید موهای شما ضعیف میشوند و احتمال ریزش مو در شما بیشتر میشود. ما حتی برای عزیزانی که کلاه گیس شیمی درمانی میگذارند توصیه میکنیم مدتی قبل از خواب کلاهگیسشان را در بیاورند

3چند سانتی متر از بالای موهای خود را کوتاه کنید!

اگر کسی هستید که اغلب اوقات کلاه گیس زنانه یا مردانه به سر دارید احتمالا از خودتان بپرسید که چه لزومی به کوتاه کردن موهایم است؟ در پاسخ باید گفت حتی با وجود گیسوان دیگری روی سرتان باز هم باید به موهای خود برسید و آن ها را پیرایش و کوتاه کنید. کوتاه کردن مو میتواند به رشد مو و تقویت آن ها کمک کند.

4به شستشوی موهای طبیعی خود اهمیت دهید

مهمترین نکته در خصوص موهای طبیعی، تمیز نگه داشتن آن ها است. این موضوع زمانی که شما از کلاه‌گیس استفاه میکنید بسیار بسیار مهمتر است. حتی اگر موهای کوتاهی دارید دست کم هفته ای دو بار موهای خود را با شامپوهای با کیفیت بشویید. البته اگر پوست سر شما زیاد عرق میکند و یا موهایتان چرب هستند باید بیشتر از این ها موهای خود را بشویید.