طلا و جواهر از کادوهای زیبا و متداول‌ است، اما مانند دیگر انواع کادو، لزوماً چیزی نیست که بخواهید تا ابد برای خود نگه دارید. هم‌چنین ممکن است به کمی پول اضافه نیاز داشته باشید و کندوکاو کردن در جعبه‌ی جواهرات‌تان نقطه‌ی خوبی برای شروع باشد و به این فکر خواهید کرد که سراغ فروش طلای دست دوم خود بروید. اما آیا بهتر است به سراغ یک خریدار طلا بروید یا سمسار؟‌ از کجا می‌دانید که قیمت خوبی نصیبتان شده یا سرتان کلاه رفته‌است؟‌ در این مقاله  از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا روش پی بردن به بهترین قیمت را به ازای اجناس پرزرق‌وبرق خود و همچنین نحوه فروش طلای دست دوم را پیدا کنید.

نحوه فروش طلای دست دوم

مدیریت انتظارات‌

قبل از اینکه برای به دست آوردن این پول بیش از حد ذوق کنید، خیلی مهم است که انتظاراتتان را در واقعیت به حداقل برسانید. شاید یک گردن‌بند الماس دارید که یادگاری خانوادگی‌ و برای خاله‌بزرگ عجیب و غریب‌تان، صدیقه خانم، است؛ ولی از نظر کسی که دارید جواهر را به او می‌فروشید و کسی که قصد خرید طلا ی دست دوم را دارد، یک گردن‌بند خشک و خالی باشد البته می‌توانید با چند روش تشخیص تقلبی و اصل بودن الماس را انجام دهید. خیلی کم پیش می‌آید که جنس دست‌دومی نزدیک قیمت خریدش به فروش برسد.‌  

طلا و جواهر خود را ارزش گذاری کنید

برای تعیین ارزش حدودی طلا و جواهرتان، باید بدون تعصب به آن نگاه کنید. به طور مثال به شما توصیه می‌کنیم که به کالای‌تان مثل یک خودروی کارکرده نگاه کنید:

وقتی به سراغ قیمت‌گذاری ماشین کارکرده می‌روید، برای شروع باید اسم ماشین، مدل، سال تولید و کیلومترش را بدانید. همین قضیه در مورد طلا و جواهر نیز هم صدق می‌کند – باید وزن، رنگ، شفافیت و برش سنگ آن را بدانید تا ارزشش را تعیین کنید.

با جستجوی کالاهای مشابه در فروشگاه‌های آنلاین و یا با مشاهده‌ی قیمت طلای دست‌دوم اشخاص دیگر با ویژگی‌های مشابه، ارزش حدودی کالا دست‌تان می‌آید. به آنچه می‌بینید تخفیف هم اضافه کنید، زیرا خریدار شما به دنبال کسب سود است.

بیتر بخوانید : دانشنامه طلا

به طلا و جواهر فروشان بفروشید

در همان حین که طلا و جواهر خود را برای ارزیابی به جواهرفروش‌ها می‌دهید، خوب است پیشنهاداتی را که به شما می‌دهند را مدنظر داشته باشید. طلافروش‌های قدیمی و معتبر بازار بهترین قیمت را به شما پیشنهاد می‌دهند، چرا که به چشم یک مشتری احتمالی [در آینده] به شما نگاه می‌کنند و دوست ندارند تا اعتبار خود را خدشه‌دار کنند. خرید طلای دست دوم برای هر کسی ممکن است پیش بیاید، بنابراین می‌توانید طلا و جواهر خود را به بهترین قیمت به طلافروشان بفرشید و هم شما سود کنید و هم طلافروش کار خود را انجام دهد.