اشتباه شماره 1: سر من برای گذاشتن کلاه گیس خیلی بزرگ یا خیلی کوچیکه!

پیدا کردن یک کلاه گیس زنانه یا حتی مردانه دقیقا مشابه خرید لباس است. آیا شما می‌توانید بگویید قیافه من خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است و لباس برای من پیدا نمی‌شود؟ قطا اینگونه نیست و برای هر بدنی در هر سایزی لباس خوب و مناسب پیدا می‌شود. کلاه‌گیس نیز دقیقا به همین شکل است. برای اینکه بفهمید چه نوع کلاه گیس طبیعی با چه سایزی برای شما مناسب است، تنها باید سر خود را به چند صورت اندازه بگیرید. یا برای سهولت بیشتر و برای اینکه مناسب ترین اندازه را انتخاب کنید، پیش از خرید کلاه گیس طبیعی با یک فروشنده یا کسی که در کار کلاه‌گیس است صحبت کنید. او به شما کمک می‌کند بهترین و مناسب ترین سایز را انتخاب کنید.

اشتباه شماره 2: وقتی کلاه‌گیس داری یعنی همیشه یه مدل موی تکراری داری!

اول اینکه برخلاف تصور اغلب افراد، موهای کلاه گیس را می‌توان به فرم ها و مدل های مختلفی در آورد. برای اینکار تنها کافی است که یا یک نمونه کلاه گیس طبیعی خریداری کنید و یا اینکه یک کلاه‌گیس با موهای مصنوعی اما سازگار با گرما و حرارت تهیه کنید. زیرا موهای طبیعی در واقع همان موی انسان هستند و به راحتی قابل فرم دهی و مقاوم هستند. کلاه‌گیس‌های مصنوعی قدیمی در برابر حرارت مقاوم نیستند و در صورت استفاده از سشوار یا سایر وسایل گرمایشی میتوانند ذوب شوند. اما برخی از موهای مصنوعی این قابلیت را دارند که با وسایل حرارتی مثل اتو مو فرم داده شوند و آسیبی به آن ها وارد نشود.

دوم اینکه نگران این نباشید که برای تمام طول عمرتان از یک کلاه‌گیس استفاده کنید. مدت نگهداری و استفاده از آن ها برای تمام عمر نیست و محدود است. برای مثال اگر کلاه گیس مصنوعی دارید و هر روز آن را به سر می‌کنید حدودا بعد از ۶ ماه باید آن را کنار بگذارید و یکی دیگر تهیه کنید. در خصوص نوع طبیعی و انسانی نیز اگر هر روز آن را به سر میکنید بهتر است پس از ۱ سال آن را دوباره تعویض کنید. بنابراین بعد از تعویض موهای خود، اگر از سبک فعلی و مدل آن ها خسته شده اید، میتوانید کلاه‌گیسی جدید با سبک و رنگ و بلندی جدید بخرید.

اشتباه شماره 3: وقتی باد میاد کلاه گیس زنانه می افته!!!

وقتی چنین تصوری دارید احتمالا فیلم خنده و دار و طنز زیاد می‌بینید. زیرا افتادن کلاه‌گیس با وزش باد تنها در فیلم ها واقعیت دارد. اما مسئله اینجاست که یک کلاه‌گیس مناسب که به درستی و اصولی خریداری شود هرگز نباید از سر بی افتد. کلاه‌گیس تنها زمانی می افتد که خیلی تنگ باش یا خیلی خیلی شل. اما مادامی که متناسب با اندازه سر شما تهیه شود هیچگاه از روی سرتان نخواهد افتاد مگر اینکه خودتان بخواهید آن را بردارید.

اشتباه شماره 4: کلاه گیس طبیعی همیشه بهتر از کلاه گیس مصنوعیه

بسیاری از خانم ها نگران این هستند که کلاه‌گیسشان مصنوعی به نظر برسد. اما این نگرانی واقعا درست نیست. شاید مادر یا مادربزرگتان از موهای مصنوعی قدیمی استفاده میکرد که ظاهری غیرطبیعی داشتند، اما کلاه گیس‌های مصنوعی امروزی دست کمی از موهای طبیعی ندارند و سبک و فرم متنوعی دارند. کلاه گیس‌های‌مصنوعی مدرن با الیاف های با کیفیت و با کمک تکنولوژی جدید ساخته شده اند که به واقعا طبیعی به نظر میرسند. (مگر اینکه یک کلاه گیس ارزان خریداری کنید که کیفیت ندارد و حتی زود خراب میشود)