کسانی که به هر دلیلی از کلاه گیس استفاده میکنند باید به درستی از آن نگهداری کنند و با تمام توصیه های پیرامون آن آشنا باشند. فرقی نمیکند کلاه گیس طبیعی شیک زنانه میگیرید یا نه، کلاه‌گیس شیمی‌درمانی، در هر صورت همه کسانی که این گیسوان مصنوعی را دارند، باید بتوانند به درستی از آن محافظت و مراقبت کنند. در این مقاله با 4 نکته درباره نگهداری و مراقبت از این کلاه‌ها آشنا خواهید شد.

1. برای خشک کردن کلاه گیس مصنوعی از سشوار استفاده نکنید


فرقی نمی‌کند که کلاه‌گیس طبیعی داشته باشید یا مصنوعی، بهتر است سعی کنید آن ها خیس نشوند. اما اگر یک کلاه‌-گیس مصنوعی دارید و تحت هر شرایطی خیس شده، هیچوقت آن را با اتو مو، سشوار یا سایر روش های حرارتی خشک کنید. زیرا مواد سازنده این کلاه ها در مقابل حرارات آسیب پذیر هستند و در صورت آسیب دیگر قابل استفاده نخواهند بود. زیرا قطعاً به الیاف آن ها آسیب خواهید رساند.

2. کلاه-گیس را خودتان سرخود رنگ نکنید


شما قیمت زیادی برای کلاه گیس پرداخت میکنید و باید در مراقبت و نگهداری از آن احتیاط کنید. مخصوصا هیچوقت خودتان اقدام به رنگ کردن یک کلاه گیس زنانه طبیعی نکنید مگر اینکه واقعا حرفه ای باشید. زیرا الیاف آن خراب و غیرقابل استفاده میشود. اینکار را به آرایشگاه های حرفه ای بسپارید.

3. کلاه-گیس را از آتش و گرمای اجاق گاز دور نگه دارید


سعی کنید وقتی در حال پخت و پز هستید کلاه-گیس خود را در بیاورید زیرا حرارت شعله اجاق گاز باعث خراب شدن تارهای مو میشود. مخصوصا از روشن کردن آتش با هیزم و نزدیک شدن به آن با کلاه گیس خودداری کنید.

4. هیچوقت کلاه گیس تنگ سرتان نکنید


اگر نمیخواهید به موهای طبیع خودتان آسیب وارد شود همیشه در انتخاب سایز و اندازه کلاه گیس هوشیار باشید و دقت کنید. اگر خیلی گشاد باشد از سرتان می افتد و اگر خیلی تنگ باشد به پوست و موی خودتان آسیب میزند زیرا فرآیند خون رسانی به آن ها را مختل میکند.