تغییرات بدن در سرطان شامل تغییرات در سیستم ایمنی

سیستم ایمنی از بدن در مقابل بیماری هایی که روزانه با آن ها مواجه می شویم و حتی ممکن است به آن مبتلا شویم و هم چنین عفونت هایی که مشکلات زیادی برای ما به وجود می آورند، حفاظت می کند. وقتی مبتلا به سرطان می شوید و یا در طول دوره درمان آن هستید ، گاهی سیستم ایمنی بدن شما تضعیف می شود.

برای جلوگیری از تغییرات سیستم ایمنی بدن در هنگام سرطان نیز برخی از سلول های سیستم ایمنی بدن می توانند سلول های سرطانی غیر طبیعی را تشخیص دهند و آن ها را از بین ببرند. اما متاسفانه ممکن است این راه برای خلاص شدن از شر سرطان به طور کامل کفایت نکند.

تغییرات پوستی در سرطان

همانطور که گفته شد، در بیماری سرطان در طول دوره بیماری و یا در طول دوره درمان، تغییرات بدن در سرطان شامل تغییراتی در اندام های شما ایجاد می شود که یکی از آنها تغییرات پوستی است. بیماری سرطان تغییراتی را در پوست و ناخن ایجاد خواهد کرد ، اما نگران این قضیه نباشید زیرا می توانید با تیم های مراقبت بهداشتی تماس گرفته و این مشکلات را برطرف کنید.

مشکلاتی که در طول دوره درمان بیماری سرطان ایجاد می شود مواردی است از جمله: در طول دوره پرتو درمانی و شیمی درمانی اغلب بسیار خفیف هستند ولی گاه در پرتو درمانی به دلیل اینکه اشعه به پوست تابیده می شود احساس خارش ، قرمزی و گاهی تیرگی را می کنید. حتی ممکن است زخم هایی بر روی پوست ایجاد شود.

تغییر در مو پس از ابتلا به سرطان

باید بدانید که در زمان ابتلا به سرطان و نیز در طول دوره درمان آن دچار ریزش مو خواهید شد. ریزش مو یکی از سخت ترین و ناراحت کننده ترین بخش های تجربه بیماری سرطان است، البته این را هم اضافه کنم ممکن است بعضی سرطان ها باعث ایجاد ریزش مو نشود، ولی در اکثر مواقع این اتفاق رخ می دهد. این که شخصی خود را بدون موی سر و ابرو تصور کند خیلی وحشتناک است ولی در اغلب موارد افرادی که در حال درمان هستند و شیمی درمانی می شوند افردی بدون مو ، ابرو و مژه هستند. این بخش سخت ترین قسمت بیماری سرطان است که بعضی افراد تجربه می کنند. اما اگر این موضوع برای فرد مبتلا به سرطان خیلی ناراحت کننده باشد می تواند قبل از شروع شیمی درمانی اقدام به خرید کلاه گیس شیمی درمانی کند. ( توجه کنید استفاده از کلاه گیس ارزان با الیاف مصنوعی می تواند برای پوست حساس افرادی که تحت شیمی درمانی هستند آزار دهنده باشد )

تغییرات بدن در سرطان شامل تغییر اندام های گوارشی

مشکلات مختلفی در اندام های گوارشی در افراد مبتلا به سرطان ایجاد می شود. به طور مثال، مسائل مربوط به هضم غذا در افراد مبتلا به سرطان یکی از مشکلاتی است که وجود دارد زیرا مشکلات گوارشی می تواند توانایی بیمار در هضم غذا را مختل کند.