اگر قصد خرید حلقه طلا دارید این راهنما از گالری طلا و جواهر کیش طلا را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید به چه مسایل و مواردی باید پیش از خرید طلا توجه داشته باشید.

حلقه طلا باید چه عیاری داشته باشد؟

عیار طلا همان طور که می‌دانید نشان دهنده میزان طلای خالصی است که در محصول به کار رفته است. بالاترین عیار طلا، ۲۴ است. به‌طور مثال، طلایی با عیار ۱۰ یعنی حدود ۴۲ درصد طلای خالص در ساخت آن استفاده شده (۱۰ تقسیم بر ۲۴) و بقیه آن از فلزات دیگری همچون نیکل، زینک و … تشکیل شده است.

همان‌طور که حدس زده‌اید، هر چه عیار طلا بالاتر باشد، ارزش آن بیشتر و در نتیجه قیمتش نیز بالاتر است. بنابراین هنگام خرید طلا با عیار بالا باید قیمت آن را نیز مدنظر داشته باشید.

فارغ از این مورد، مقاومت و ماندگاری مصنوعات طلا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

از آنجا که طلای خالص بسیار نرم و شکننده است، اگر عیار حلقه طلایی که انتخاب می‌کنید پایین‌تر باشد، عمر طولانی‌تری خواهد داشت زیرا محکم‌تر است و به راحتی آسیب نمی‌بیند.

آیا انگشترهای طلا حاوی نیکل هستند؟

نیکل فلزی است که اغلب مواقع برای ساخت مصنوعات طلا به طلای خالص اضافه می‌شود. تنها ایرادی که این فلز دارد این است که برخی مردم به آن حساسیت دارند و پوستشان به محصولی که حاوی نیکل است واکنش نشان می‌دهند.

اگر جزو کسانی هستید که به این فلز حساسیت دارید، نباید سراغ طلای عیار پایین (عیار ۱۰) بروید زیرا نیکل موجود در آنها بسیار زیاد است و حتما پوستتان واکنش نشان خواهد داد.

طلاهای بالا ۱۴ عیار بهتر هستند. اما همچنان امکان اینکه حساسیت ایجاد کنند نیز وجود دارد.

طلای ۱۸ عیار و یا بالاتر گزینه خوبی هستند و احتمال اینکه حساسیت بدهند بسیار پایین و تقریبا صفر است.

جنس زین انگشتر را از فروشنده جویا شوید

اگر روی حلقه‌ای که انتخاب می‌کنید سنگ قیمتی کار شده، حتما بپرسید که پایه نگهدارنده سنگ از چه جنسی است. پایه‌هایی که زرد رنگ هستند یعنی طلای خالص بیشتری دارند، در نتیجه احتمال شکستن آنها زیاد است. اگر یکی از پایه‌ها از بین برود، شما سنگ قیمتی خود را از دست خواهید داد.

آیا انگشتر باید طلای خالص باشد یا روکش طلا؟همه انگشترهای طلا تماما از طلای خالص تهیه نشده‌اند، بلکه از فلزی دیگر ساخته می‌شوند و سپس با طلا روکش میشوند.

طلای آبکاری شده از طلای واقعی ارزان‌تر است. اما به خاطر داشته باشید که روکش به مرور زمان از بین می‌رود و فلز اصلی نمایان می‌شود. در چنین حالتی باید دوباره آن را نزد جواهرساز ببرید تا برایتان از نو روکش کند.

اگر قصد دارید طلا را هر روز و همه جا دست کنید، بهتر است طلای کامل بخرید. اما اگر هر چند وقت یکبار انگشتر را استفاده می‌کنید اگر روکش باشد هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

البته اگر به نیکل حساسیت دارید مطمئن شوید که فلز اصلی انگشتر از نیکل نباشد که مشکلی برای پوست شما ایجاد نشود.