در حال حاضر هیج درمانی وجود ندارد که تضمین کند موهای شما در طول شیمی درمانی نخواهد ریخت . اما چندین روش براس جلوگیری از ریزش مو در شیمی درمانی وجد دارد که قطعی نیستند.

از جمله این روش ها :

کلاه‌های خنک کننده پوست سر (کاهش دمای پوست سر - هیپوترمی). در طول دوره شیمی درمانی ، یک کلاه مناسب که توسط مایع سرد، سرد می‌شود، می‌تواند بر روی سر شما برای کند کردن جریان خون به سمت سر شما، قرار گیرد. به این روش، داروهای شیمی درمانی کمتر احتمال دارد که روی موهای شما اثری بگذارند.

ماینوکسیدیل (روگین).استفاده از ماینوکسیدیل - دارویی که برای ریزش مو تأیید شده است - قبل و در طی شیمی درمانی احتمالا از ریزش مو شما جلوگیری نمی‌کند، اگرچه برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است رشد مجدد موهای شما را تسریع کند.

قبل از درمان شیمی درمانی

با موهای خود ملایم باشید. .دائما موهای خود را رنگ و فر نکنید اینها می‌توانندموهای شما را تضعیف کنند. موهای خود را تا حد ممکن کاملا خشک کنید و از وسایل گرمایشی از قبیل اتوهای فرکننده مو و بیگودی داغ خودداری کنید.

کوتاه کردن موهای خود را در نظر بگیرید. اگر موهای بلندی دارید، کوتاه کردن آنها ممکن است به شما کمک کند گذار کند تری به ریزش مو کامل داشته باشید.

برای یک پوشش سر برنامه ریزی کنید. اکنون زمان شروع فکر کردن در مورد کلاه گیس‌ شیمی درمانی، روسری‌ها یا سایر پوشش های سر است. اینکه شما برای پنهان کردن ریزش مو خود پوشیدن یک پوشش سر را انتخاب کنید؛ به شما بستگی دارد. اما الان برنامه‌ریزی برای آن آسان تر از بعدا است. (توجه کنید استفاده از کلاه گیس ارزان با الیاف مصنوعی ممکن است برای پوست حساس افرادی که در حال شیمی درمانی هستند آزار دهنده باشد)

بعد از درمان شیمی درمانی

مراقبت ملایم از مو را ادامه دهیدرشد موهای جدید شما در اثر استفاده از دارو های شیمی درمانی به طور خاصی شکننده و آسیب پذیر خواهد بود. تا زمانی که موهای جدید شما محکم تر نشده اند؛ آنها را رنگ نکنید. این گونه فرآیندها می‌تواند به موهای جدید شما آسیب برساند و پوست سر حساس شما را تحریک کند.

 

صبور باشیداحتمالا موهای شما به آرامی باز خواهند گشت و ممکن است از همان اول طبیعی به نظر نرسند. اما رشد و همچنین ترمیم آسیب‌های ایجاد شده با درمان سرطان شما، زمان می‌برند.