راهنمای خرید کلاه گیس زنانه

کلاه گیس ها در اشکال مختلفی وجود دارند . آنها از نظر الیاف , طول و نوع بافت با هم متفاوت هستند. هنگام خرید کلاه گیس برای خودتان، اول آنهایی را در نظر داشته باشید که شکل صورت شما را کامل می کنند. بعنوان مثال اگر صورتی بیضی شکل دارید، می توانید از اکثر مدل های کلاه گیس استفاده کنید. اگر صورتتان گرد است، کلاه گیس هایی با مدل های خطی (طولی) را انتخاب کنید.

در این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعات کاملی در مورد کلاه گیس های زنانه اعم از جنس های مختلف ،مدل های مو ،ریشه و اصالت کلاه گیس و … را در اختیار شما قرار دهیم.

1 – کلاه گیس های طبیعی :این نوع از کلاه گیس ها معمولا برای استفاده روزانه مناسب هستند اما قیمت های بسیار بالایی داشته و برای تمامی افراد تهییه این نوع کلاه گیس امکان پذیر نیست .برای ساخت این نوع کلاه گیس ابتدا موهای چیده شده از سر انسان را طی فرایند های مختلفی ضد عفونی و تمییز کرده سپس به رنگ دلخواه در آورده و یا بدون رنگ کردن از آنها استفاده میکنند .در این گروه عموما کلاه گیس هایی با رنگ های طبیعی مانند قهوه ای ،مشکی ،عنابی و … یافت میشوند .

2 – کلاه گیس های مصنوعی : این نوع از کلاه گیس ها نسبت به نوع طبیعی ارزان تر هستند و عموما ماندگاری بیشتری در گذر زمان دارند اما باید این نکته را در نظر گرفت که کلاه گیس طبیعی نسبت به کلاه گیس های مصنوعی ظاهری طبیعی تر دارند.

مراقبت و شستشوی کلاه گیس ها

طبیعی است که کلاه گیس ها هم مانند موی طبیعی نیاز به نگهداری و شستشو دارند اما در مورد این محصولات مراقبت و نگهداری کمی متفاوت با موی طبیعی سر است .کلاه گیس ها به ندرت نیاز به شستشو پیدا میکنند چرا که در زمان ساخت آنها یکی از مواردی که رعایت آن الزامی است مقاومت کلاه گیس در برابر ذرات آلودگی و گرد و غبار است .به طور میانگین هر کلاه گیس بسته به جنس (مصنوعی و یا طبیعی) هر 2 الی 6 ماه یکبار نیاز به شستشو خواهد داشت

و در آخر چه کلاه گیسی مناسب شماست ؟

اگر قصد خرید کلاه گیس دارید بهتر است به چند نکته توجه نمایید :

1 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی مراقبت های بیشتری را طلب میکنند

2 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی حساس تر هستند

3 – کلاه گیس های طبیعی قیمت بیشتری نسبت به نوع مصنوعی دارند

4 – کلاه گیس های مصنوعی عموما در برابر آلودگی و حوادث احتمالی مقاوم ترند

5 – کلاه گیس های مصنوعی قیمت بسیار مناسبی دارند

 

6 – با جستجو در برخی برندهای کلاه گیس مصنوعی متوجه خواهید شد که انواعی از آنها در برابر حرارت و محصولات حالت دهنده مو مقاوم هستند