اگر قصد خرید طلا دارید اولین مسئله ای که باید در نظر گرفنه شود این است که  همیشه طلا و جواهر را از مراکز معتبر خریداری کنید. طلا و جواهرفروش‌های معتبر جواهرات خود را ضمانت می‌کنند و خریدار در هر زمانی و به هر دلیلی قصد فروش آن را داشت با کسر ۱۰ الی ۱۵ درصد می‌تواند از فروشنده وجه نقد دریافت کند.

گالری طلا و جواهر کیش طلا  از جمله فروشگاه‌های معتبر و محبوب در ایران است که انواع طلای دست‌ساز را با قیمت‌های منصفانه و طرح‌های خاص به فروش می‌رساند. در طلاهای دست‌ساز پرسته از سنگ‌های نیمه‌قیمتی همچون فیروزه هم استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که همه محصولات این گالری ۱۸ عیار هستند. یعنی اگر جنوبی یا یزدی هستید و طلای با عیار بالا می‌پسندید، احتمالا گزینه‌ی مناسب شما در این فروشگاه وجود نخواهد داشت.

ارزش هر یک گرم طلای ۱۸ عیار ساخته شده از مجموع ۴ عامل زیر به دست می‌آید:

قیمت روز هر گرم طلا

اجرت طلا

سود فروشنده

مالیات افزوده

قیمت طلا در هر روز متفاوت است. اما معمولا سود، اجرت و مالیات نرخ ثابتی دارد. البته توجه داشته باشید که قیمت هر طلایی را به نسبت زمان و مقدار کار انجام شده روی آن محاسبه می‌کنند. به طور مثال، النگو و زنجیر مزد ساخت کمتری دارند، اما برخی طلا‌ها که از چندین قطعه تشکیل شده‌اند مزد ساخت بالاتری دارند. دلیلش هم این است که برای ساخت هر کدام از اجزای آن به صورت مستقل، کار و زمان صرف شده است.