برای یادگیری فوت و فن سرمایه گذاری از طریق خرید طلا با این مقاله از گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

خرید طلا برای سرمایه گذاری باید کاملا هوشمندانه و بر اساس اصول انجام شود. برای چنین منظوری شما باید هنگام خرید سراغ مصنوعاتی بروید که کمترین ضرر را در زمان فروش داشته باشند. یعنی اینکه طلا عیار بالا، اجرت پایین و سنگ و نگین کمی داشته باشند.

سکه؛ بهترین گزینه خرید طلا برای سرمایه گذاری

برای حفظ ارزش پول، خرید سکه طلا می‌تواند انتخاب مناسب‌تری نسبت به خرید طلا باشد. به این دلیل که همیشه مبالغی بابت ارزش افزوده و اجرت از هر گرم طلا گرفته می‌شود و در نتیجه سوددهی آن را به‌شدت کم می‌کند. به همین خاطر، خرید طلا به‌صرفه نیست و خرید سکه گزینه بهتری است.

خرید طلای بدون سنگ و نگین برای سرمایه گذاری

هنگام خرید طلا برای سرمایه گذاری فقط سراغ مدل‌های بدون سنگ و نگین بروید. وجود نگین و سنگ بر روی قطعه طلا فقط باعث افزایش قیمت آن هنگام خرید می‌شود و در زمان فروش سودی عاید شما نمی‌شود.

یعنی وقتی شما زیورآلاتی خریداری می‌کنید که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده، باید ارزش سنگ را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در حقیقت در فاکتورها وزن سنگ‌ها و طلای به‌کاررفته در زیورآلات مشخص می‌شود و خریدار غیر از اینکه باید پول طلا را پرداخت کند، باید بهای سنگ را نیز به قیمت روز بپردازد. اما در زمان فروش، این سنگ‌های قیمتی اغلب پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان خریداری می‌شوند. در نتیجه جواهرات برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند.

خرید طلای دست دوم برای سرمایه گذاری

برای پس‌انداز و حفظ ارزش ریال، بهتر است به جای طلاهای نو که اجرت ساخت دارند، سراغ خرید طلای دست‌دوم بروید. به این دلیل که شما در زمان خرید طلای دست دوم، هزینه‌ای برای اجرات پرداخت نمی‌کنید. در زمان فروش آن قطعه طلا هم اجرت از آن کم نمی‌شود و در نتیجه کمتر ضرر خواهید کرد.

برای درک بهتر باید توضیح دهیم که اگر شما یک طلا با سنگ قیمتی یا اتمی داشته باشید، وزن کل آن بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار محاسبه می‌شود. اما در زمان فروش وزن سنگ‌های بدلی از وزن کل طلا کم می‌شود و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد. یعنی پول جواهر (بدلی یا واقعی) را داده‌اید اما نمی‌توانید هنگام فروش آن پول را بگیرید؛ در واقع شما بهای استفاده از زیبایی این سنگ‌ها را پرداخت کرده‌اید و ارزش مالی برایتان ندارد.