ریزش مو در شیمی درمانی :

یکی از مشکلات شیمی درمانی , ریزش مو در شیمی درمانی می باشد تصور از دست دادن موها بخصوص در خانم ها آزاردهنده و ناراحت کننده است.
داروهای تجویزی برای شیمی‌درمانی به سلولهای سرطانی حمله ور میشود که این سبب می‌شود که سلولهای سالم که رشد سریعی دارند همچون ریشه موهای کل بدن تحت تاثیر قرار بگیرند. ریزش مو در تمامی بدن اتفاق می افتد.
ریزش مو بستگی به وخامت حال بیمار ندارد بلکه به نوع و میزان داروهای تجویز شده برای شیمی‌درمانی بستگی دارد
ریزش موها قابل پیشگیری نیست اما می‌توانید شدت این ریزش را با روشهایی یا استفاده از کلاه یخی کاهش داد
این ریزش مو بعد از اولین جلسه شیمی درمانی آغاز میشود و بسرعت ادامه پیدا میکند این ریزش موی شدید باعث شوکه شدن فرد بخصوص در خانمها که داشتن موی زیبا مترادف با زیبایی و جوانی پنداشته میشود میگردد که بهتر است از قبل یا در همین ابتدا ریزش مو فرد به فکر تهیه کلاه گیس مناسب باشد .

 

کلاه گیس با موی طبیعی مناسب ترین گزینه :

کلاه گیس طبیعی مناسب ترین گزینه میباشد که نسبت به کلاه گیس های آماده فروخته شده در لوازم آرایشی ها معمولا” گرانتر ولی فوق العاده راحتر و طبیعی تر هستند متاسفانه تمام کلاه گیس های آماده از مواد پلیمری و پلاستیکی هستند که مناسب استفاده در دوران شیمی درمانی نیستند.
شروع مجدد رویش مو ماه های بعد از پایان درمان آغاز میشود که در ابتدا موها نازک و کرکی و خاکستری رنگ هستند. رشد موهای در ابتدا کند نیز میباشد اما با خروج اثرات داروها کم کم رویش مو طبیعی تر میگردد و رنگ مو بعلت ساخته شدن مجدد رنگدانه ها باز میگردد.
کلاه گیس بعلت طولانی بودن دوره درمان و رشد مجدد موها و رسیدن اندازه و طول مو به حد قبلی یا نرمال در خانمها معمولا” یک تا دو سه سال باید استفاده شود.

استفاده از کلاه یخی یا کیسه یخ :

استفاده از کلاه یخی یا کیسه یخ نیز بر روی سر در طی شیمی‌درمانی بعلت آنکه سرما سبب کاهش سرعت جریان خون در آن ناحیه می شود و داروی کمتری به ریشه موهای سر می‌رسد مرسوم است در نتیجه ممکن است شدت ریزش مو کمتر شود.